Thursday, September 9, 2010

Terbalik Turtle

kenangan yg agaknye smp bile tak dpt lupekn..nk citer sket ni pasal aku accident keta..

Kejadian nye terjadi pada 15 august 2007, masa tu otw nk sign aggreement kat bank, cadang2 nye nk tuka keta baru..dis car nk di trade in ngan myvi..
Masa ni aku keje di TPM Ulu Sungai Raub, dapat info drpada owner myvi tu supaya tunggu di Affin Bank Raub kul 3 ptg..since ari tu lab test byk, so aku all out la buat lab test pg smp ke tghari. lunch pon tak cadangnye nk mkn kt bandar raub la.. (jarak drpd tpm ke raub 30 min)
Leka buat keje, tgk2 jam dah kul 2.30 ptg..so dengan keadaan tergesa2, aku pon mintk excuse untuk kuar dan pe lagi, memecut le (110kmh je pon) sbb nk smp bank on time..ye la..kang lmbt kena tiaw lak ngan owner myvi tu..
Nk di jadikan citer, baru je xsmp 2 km dari tpm. tiba kat satu selekoh aku nmpk satu keta putih tul2 tgh memecut gak kat tgh-tgh jln aku.. pe lagi mengelak la, tp bukan kena tmpt ngelak keta aku termasuk ke kawasan batu kerikil..dengan keadaan panik, aku tekan brek kuat.. yg aku ingt la kn, keta aku dan berpusing 360 dua round dan sejurus pastu aku nmpk tebing bukit dah ada depan aku..
Alhamdulillah, Allah S.W.T syg aku..di takdirkan sebelum gerak tu aku tak pakai seat belt jadi aku sempat mengucap syahadah dan baring ke kerusi sebelah..
Kejadian berlaku sgt pantas..yg aku ingt ada bunyi besi kemek akibat langgar tebing dan tiba2, pandangan aku jadi TERBALIK....


haa...champion x? ni la keaddan keta aku..ade citer lagi..tak abis lagi al-kisah ni..tp lek dulu la..sok ke sambung..aku tak larat ngat dah ni..mata dh merayu2 mintk tutup..










2 comments:

  1. isk isk bagus r ko nie....ape perasaan terbalik kete..? aku lak penah terperangkap dlm almari yg terbalik...huhuhuhu gile berat...dh tu siap kena gelak lagy...huhuhuhu

    ReplyDelete